Ekonomi

Promosyon sektörü ABD’ye 5 milyar dolar ihracat hedefliyor

Geçen hafta ABD’de düzenle­nen ASI Show Chicago fuarına PROMASİAD olarak katıldık­larını aktaran Karatemiz, ziya­retin sektör açısından önemli fırsatları beraberinde getirece­ğini ifade etti.

ABD’de promos­yon sektörünün önde gelen sek­tör temsilcileriyle çeşitli temas­larda bulunduğunu dile getiren Karatemiz, “Fuarda, Avrupa ve Uzak Doğu’dan hiçbir katılım­cı yoktu ama ülkemiz adına biz oradaydık. Bunu, Türk promos­yon sektörünün geleceğine da­ir potansiyelini ortaya koyması açısından da çok önemsiyoruz” dedi.

Türk promosyon sektö­rünün Avrupa için tedarik üs­sü olduğunu ve ihracatın çoğun­luğunun Avrupa’ya gerçekleşti­rildiğini ifade eden Karatemiz, ABD’ye ise ihracatta ölçek eko­nomisi ve pazarın uzaklığı nede­niyle ön yargı ile yaklaşıldığını kaydetti. Türkiye’de promosyon sektörünün pazar büyüklüğü­nün yaklaşık 7 milyar dolar se­viyesinde olduğunu belirten Karatemiz, bu rakamın da 2 mil­yar dolarını yurt dışı satışların­dan elde ettiklerini belirtti.

İhracatın yüzde 60’ı AB’ye yapılıyor

İhracatın yüzde 60’ına yakı­nının AB bölgesine yapıldığını dile getiren Karatemiz, “ABD pazarı ise Avrupa Birliği pa­zarının en az 7-8 kat büyüklü­ğünde. Daha da önemlisi ABD artık promosyon ürünlerini Çin’den almak istemiyor. Bu­rada doğru konumlandırmayı yapabilirsek lojistik ve yerinde hizmet anlamında, doğru yatı­rımları, doğru ürün kavramını yerleştirebilirsek ben çok daha başarılı sonuçlar alabileceği­mize inanıyorum” şeklinde ko­nuştu.

ASI Show Chicago kap­samında ABD’de promosyon sektöründe faaliyet gösteren en büyük ciroya sahip ilk 40 fir­maya ödül verildiğini anlatan Karatemiz, “ABD’de promosyon sektöründe faaliyet gösteren en büyük ilk 40 firmanın toplam ci­rosu geçen yıl 13,5 milyar dolar civarında gerçekleşti. Bizim he­defimiz de orta vadede ABD’ye promosyon ürün ihracatımızı 5 milyar dolar seviyesine yükselt­mek” ifadesini kullandı.

“Sektör hediye kapsamında değerlendirilmemeli”

Sektörün kamuda tasarruf tedbirlerinden etkilendiğini be­lirten Karatemiz, “Sektör ola­rak marka ve mesajı geniş kit­lelere aktarmada rol alıyoruz. Sektörümüzün eşantiyon ve hediye kapsamında değer­lendirilmesini doğru bul­muyoruz. Bu algının değişmesi gerek­tiğini düşü­nüyoruz” dedi.

dulkadirogluhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Zeyrek Escort
Ahmet Yesevi Escort
Gayrettepe Escort
Battalgazi Escort
Ertuğrul Gazi Escort
Yeni Çamlıca Escort
Esatpaşa Escort
İmrendere Escort
Sultançiftliği Escort
Batı Escort
Silivrikapı Escort
Güzelce Escort
Gazitepe Escort
Tevfikbey Escort
Koza Escort
Sahilköy Escort
Kalyoncu Kulluğu Escort
Muhsine Hatun Escort
Necip Fazıl Escort
Habibler Escort
Nuripaşa Escort
Nişancı Escort
Cumhuriyet Escort
Vatan Escort
Suadiye Escort
Finanskent Escort
Adnan Menderes Escort
Necip Fazıl Kısakürek Escort
Yeni Escort
Küçük Çamlıca Escort
Barış Escort
Dursunköy Escort
Nişancı Escort
Hacı Kasım Escort
Kızılca Escort
Yazlık Escort
Odayeri Escort
Koçullu Escort
Pürtelaş Hasan Efendi Escort
İçerenköy Escort
Aydıntepe Escort
Emek Escort
Celepköy Escort
Orta Escort